EPRSN

Florens

Kategori: resa

I måndags lämnade jag Caserta och Marialuisa. UUUSSSCHHHH! Mamma Anna fick jag säga hejdå till redan kvällen innan eftersom hon skulle upp och jobba tidigt dagen efter. Syster Margherita och jag kramkalasade hemma på morgonen precis innan vi åkte, och pappa Luigi mötte upp oss i stan för en kaffe innan jag tvingades ta avsked av honom också. Marialuisa vinkade av mig vid tåget som tog mig till Aversa. Där jag bytte till Rom, och därifrån till Florens. Jag bor på ett jättenice och rent hostel med frukostbuffé, fri Wi-Fi och gratis datoranvändning. Jag har hunnit bekanta mig med två megahärliga systrar från Canada som backpackar i Europa och som bott på hostelet i några dagar.   
 
Igår var jag i Siena och träffade Anna, en vän till Marialuisa. Siena är en supervacker liten stad, och jag har tagit bilder, men jag kan inte lägga in dem på denna dator tyvärr. Det får jag fixa senare. Vi mötte Annas syster Sara och de tog mig till en japansk restaurang (den italienska stolthetten- hallåååå!?) där vi åt tills vi knappt kunde röra oss. Förhoppningsvis ska de, och deras kompis Laura som jag också träffade, med mig och Carla på middag min sista kväll i Italien. Jag ska nämligen spendera den hemma hos Carla i Siena. Nu ska jag gå en guidad tur i Florens som hostelet håller i, och sedan möta upp Carla som pluggar här i stan. HERREGUD! H-E-R-R-E-M-I-N-G-U-D!
 
CIAO! 
 
Kommentera inlägget här: